Przejdź do głównej zawartości

Posty

Wyświetlanie postów z października 21, 2018

jednomiany - powtórzenie

Jednomianami nazywamy wyrażenia, będące Lipczyński liczb i liter lub samymi liczbami, np : 3 ; -5x ; 17ab Zadanie 1 Uporządkuj jednomiany: A. 2a • 3b • 4c B. 2x • 0,25bc C. Matematyka Pamiętaj! W pierwszej kolejności mnożymy czynniki liczbowe, następnie literowe pamiętając o kolejności alfabetycznej. Pomiędzy literami również występuje mnożenie Zadanie 2 Podaj po trzy przykłady jednomianów, które po uporządkowaniu mają postać : 24a^2bc^5h Odpowiedzi do zadań już za tydzień :))

Powtórzenie- układ współrzędnych cz. 2

Tutaj zamieszczam  2 część   powtórzenia  z  układów   współrzędnych . Odpowiedzi i kolejne zadania już  za tydzień:)) 1) Na rysuj w układzie współrzędnych czworokąt o wierzchołkach:  ,  ,  ,  , a następnie oblicz jego pole i obwód. 2)   Okrąg o środku w punkcie   ma promień długości 1 i jest styczny do okręgu o środku   i promieniu długości 10. Punkt   leży na osi  . Jakie ma współrzędne?

Odpowiedzi- układ współrzędnych

Tutaj podaję odpowiedzi do mojego ostatniego posta:)) 1)  Korzystając z twierdzenia Pitagorasa w trójkątach prostokątnych zaznaczonych liniami przerywanymi obliczamy długości boków prostokąta. Zatem pole prostokąta jest równe 2) Zaczynamy od rysunku   Ponieważ odcinek   jest równoległy do osi  , ma on długość Wysokość opuszczona na ten bok ma długość  . Zatem pole jest równe 3)   Otrzymane trójkąty mają wspólną podstawę   i wysokości równe  ,  . W takim razie pole trójkąta   jest równe 4)   a)   b)  c)  5) Wzór na pole trójkąta to    , gdzie a jest długością podstawy, na którą opuszczono wysokość. W naszej sytuacji a = |AB| = 5 i h = 6, więc pole jest równe  

wartość liczbowa wyrażeń algebraicznych

 Aby otrzymać wartość liczbowa wyrażenia algebraicznego , należy w miejsce liter w wyrażeniu algebraicznym podstawić ustalone liczby i wykonać wskazane działania.  Zadanie 1  Wyznacz wartość liczbowa wyrażenia, podstawiając podane liczby :  A. 2(x+4x) dla x= -2  B. 1/3 x(x-y) dla x = 6, y= 1/2  C. 3(x -4) + x(5x-2) dla x = -1/2

Odpowiedzi: wyrażenia algebraiczne

1.  X + Y - liczba uczniów w klasie IIa      Z + T - liczba uczniowe w klasie IIb      Suma wszystkich uczniów : (x + y) + (z + t)      Suma dziewcząt : x + z      Suma chłopców : y + t 2.  2x - cena ananasów      Magda wydała łącznie : a + b + 2x      Magda wydała : 20 - (a + b + 2x)